Barcelona! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Priscilla Sluijs - WaarBenJij.nu Barcelona! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Priscilla Sluijs - WaarBenJij.nu

Barcelona!

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

19 Maart 2015 | Spanje, Valencia

Dag iedereen!

Zo zo, het is een tijd geleden dat ik voor het laatst wat heb geschreven. In feite is het al langer dan een maand geleden. Ik moet toegeven dat het komt omdat ik de niet zo veel tijd heb om te schrijven, niet zo veel motivatie heb en ook omdat ik de laatste tijd niet hele spannende dingen heb gedaan. Een paar weken had ik stiekem best wel wat heimwee en dan tja, dan zit ik liever thuis met een goed boek. Ja… Ik heb niet kunnen afkicken. Mijn verslaving houdt nog steeds stand. Ik heb tot mijn grote verdriet (en eigenlijk ook wel weer genot) al vier boeken hier aangeschaft. Wie oh wie haalt mij op met een extra koffer vanuit Valencia, zodat mijn boeken wel mee naar huis kunnen? Ik kan ze hier moeilijk achter laten *snik*.

Het weer wordt hier steeds beter. We hebben de 28 graden al een keer bereikt en ik ben al een beetje rood geworden. Het is bizar hoe weinig zonnebrand ze hier verkopen. In de eerste normale drogisterij die ik binnen ging om het te halen, verkochten ze het helemaal niet. De volgende hadden ze misschien vier verschillende soorten en dat was het. Ach ja, nu heb ik het in ieder geval al heb ik het nu helaas helemaal niet nodig (geef ons mooie weer terug, Nederland!)

De afgelopen maand heb ik dus een beetje van de zon genoten. Mijn appartement zit aan de rand van een groot park en daar heb ik al een paar keer met een handdoek en een boek gelegen. Heerlijk hoor. Verder ben ik nog een keer de stad door gelopen met mijn camera (ik zal er wat foto’s op zetten) en ben ik gewoon uit gegaan. Veel is er niet gebeurd, behalve mijn trip naar Barcelona.

Barcelona was erg leuk! Op 8 maart ging voor mij om 2 uur de wekker. Ik ben die avond ervoor op tijd naar bed gegaan, want er zat een drukke dag aan te komen. Om half vier moest ik bij de universiteit in Valencia zijn, want om 4 uur zou de bus vertrekken en ik moest nog een kaartje kopen. Daar sta je dan, ’s morgens vroeg in de kou. De meeste mensen waren gelijk vanaf de barretjes naar de bus gegaan, dus die hadden helemaal niet geslapen. Eigenlijk mag ik dus niet klagen, want ik had nog een beetje slaap gepakt. Om 4 uur vertrok de bus dus en iedereen zal wel begrijpen dat je dan wilt proberen verder te slapen. Helaas lukte dat met deze buschauffeur niet. Hij hield nogal van het geluid van zijn eigen stem en wist het knopje van de microfoon goed te vinden. (Grrr.)

Om een uur of 9/10 ’s morgens kwamen we in Barcelona aan. We reden eerst naar Tibidabo, the hoogste heuvel van Barcelona met de Iglesia del Sagrat Cor. Daar hebben we even een stop gemaakt om wat foto’s te maken. Daarna hup, de bus weer in en door naar Park Güell. Daar mochten we ook even wat foto’s maken en toen weer door… Eigenlijk was dat wel een beetje de samenvatting van de trip. Korte pauzes en dan snel weer door. Eén dag is dus eigenlijk veel te weinig. Na Park Güell, waar ik snel even een veel te duur broodje naar binnen heb gewerkt, reden we door naar de binnenstad en de Kathedraal van Barcelona. Daar wachtte een gids op ons, die ons Barcelona zou laten zien. Ik heb veel achterafstraatjes bekeken, maar hij leidde ons meer in rondjes bij de kathedraal dan dat ik nou heel veel dingen van Barcelona zag. Op een gegeven moment belande we in Parc de la Ciutadella, met een grote fontein. Hier raakte ik zowel de gids als de rest van de groep kwijt, maar dat maakte me eigenlijk niet zo veel uit, omdat ik toch had afgesproken met Lise, de vriendin van Bram, de broer van Gijs.

In het park sprak ik met Lise af en toen hebben we lekker onze eigen tour verzonnen. Eerst lang Arc de Triomf, daar de metro gepakt richting La Rambla, de grote winkelstraat van Barcelona. Even een hapje bij de Burger King gegeten en even naar Lise’s huis geweest die daar vlak in de buurt staat. Daarna zijn we door gelopen naar de haven en het Columbus Monument. Daarna de taxi gepakt richting Sagrada Família (niet Sangria Família, zoals ik één keer zei… Je kan wel raden waar m’n gedachten zaten) en daar nog even rondgehuppeld. Daarna met de metro weer richting de kathedraal, waar we van plan waren in de buurt nog naar een museum te gaan, maar uiteindelijk konden we die niet zo goed vinden, werd het toch wel krap qua tijd, en besloten we in plaats van ergens nog even een kop thee te drinken. Toen was het alweer acht uur en tijd om weer in de bus te stappen!

De reis terug was net zo vervelend, al hadden we nog een kleine stop waar we over Barcelona en al haar lichtjes konden uitkijken. Daarna reden we terug naar het mooie Valencia, waar we om half 2 ongeveer weer aankwamen. Ik lag om half drie in bed en toen was ik aardig moe! Helaas de volgende dag weer stage, maar ach. Je moet er wat voor over hebben.

Las Fallas, hét feest van Valencia, is nu in volle gang. Ik zal daar binnenkort wat over vertellen en wat foto’s van plaatsen.

Liefs,

Priscilla

  • 20 Maart 2015 - 14:26

    Jennifer:

    Hoi Cill,
    Leuk om je verhaal weer te lezen.
    Het mooie weer heb je weer terug hoor haha.
    Lekker genieten daar. Xxx

  • 21 Maart 2015 - 12:58

    Dries:

    Geweldig goed verslag Cill

    toch nog wel het een en ander beleefd het gaat je best wel goed af daar in spanje, veel plezier en alle succes Ciil.

    Liefs Oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Priscilla

Voor mijn studie woon ik vijf maanden in het zonnige Valencia, Spanje. Hier zal ik mijn indrukken en belevenissen beschrijven!

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 6081

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Espoo

27 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Valencia

06 April 2015 - 14 April 2015

Marokko

Landen bezocht: