Eerste dag in Finland - Reisverslag uit Espoo, Finland van Priscilla Sluijs - WaarBenJij.nu Eerste dag in Finland - Reisverslag uit Espoo, Finland van Priscilla Sluijs - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Finland

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Augustus 2015 | Finland, Espoo

Dag allemaal,

Ik ben weer begonnen aan een nieuw avontuur – Finland deze keer! Gisteren, 21 augustus 2015, werd ik door mijn lieve ouders en tweelingzus weer naar Schiphol gebracht. Beladen met twee enorme koffers die door al mijn spullen beide bijna uit hun ritsen scheurde, een laptoptas, een fototas én een winterjas formaatje ‘heel onhandig’, zou mijn reis beginnen. We waren ruim op tijd op Schiphol en ondanks het feit dat ik snel van mijn koffers af was, voelde ik me wel de hele reis een ezeltje die net wat meer te sjouwen kreeg, dan dat ‘ie eigenlijk kon. Dit vooral nadat ik weer geland was en met al mijn spullen een bus, twee treinen en een eind moest lopen om bij mijn appartement te komen. Maar ach, ik heb het overleefd.

Op Schiphol aangekomen hadden we nog tijd voor een kop koffie voordat het afscheid kwam en ik door de douane geloodst werd. Op het vliegveld nog even een boek gekocht (want ik had nog niet genoeg te slepen) en vervolgens was het al bijna tijd om te boarden. Ik vloog met SAS naar Copenhagen en daarna met dezelfde maatschappij door naar Helsinki. Op het vliegveld in Helsinki stond mijn tutor te wachten – een meisje die mij de komende paar weken een beetje zal begeleiden en me helpt als ik vragen heb – en een vriendin van haar. Mijn tutor heet Salla, maar helaas had ik niet meteen de klik waar ik op gehoopt had. Ze was nogal stil en het was aan mij om een gesprek gaande te houden. Dit kan natuurlijk ook een beetje te maken met een taalbarrière van haar kant, wat ook heel begrijpelijk is. Zoals ik net al zei begon nu de opgave om al mijn spullen van het vliegveld in Helsinki naar mijn appartement in Espoo te krijgen. Eén van de koffers was door z’n wieltjes gezakt, wat het hele verhaal alleen nog maar lastiger maakte. De conclusie kan zijn dat ik mijn inspanning en beweging voor die dag wel heb gehad.

Nadat ik in mijn appartement was aangekomen, gingen de twee dames weer weg en was ik alleen. Er zijn nog twee slaapkamers in dit huis, maar er zijn duidelijk nog geen huisgenootjes. Wanneer die komen (en óf ze komen), dat weet ik nog niet. Ik hoop snel, want ik heb wel behoefte aan wat gezelschap! In mijn huisje is bijna niets, dus ging ik eerst maar eens op pad om WC papier te kopen. Wel zo handig om te hebben. Ik ging naar de dichtstbijzijnde supermarkt – S market – en daar kocht ik de eerste paar benodigdheden en ontbijt voor de aankomende paar dagen. Daarna ben ik maar even een broodje gaan halen bij de Subway als avondeten, want ik was wel echt gesloopt na die lange dag. ’s Avonds heb ik mijn koffers leeg gemaakt en mijn spullen opgeborgen en toen was het mooi op tijd naar bed voor mij!

Vandaag ging ik weer volle moed op pad. In mijn appartement is heel erg weinig – ik heb geen deken, kussen, geen afwasmiddel, etc. I was van plan om dit vandaag allemaal te kopen, maar ik heb in die missie flink gefaald. Ik ben even wezen rondneuzen in het winkelcentrum, maar heb daar alleen een nieuwe zonnebril gekocht. Daarna ben ik naar de bibliotheek geweest, iets wat gisteren natuurlijk gelijk mijn blik al ving! Je kon je gratis inschrijven, dus heb al gelijk wat boeken mee genomen. Ik verveel me de aankomende paar dagen in ieder geval niet! Daarna weer naar de supermarkt voor nog meer boodschappen.

Gisteravond had ik mijn tutor al om een adres gevraagd voor een tweedehandswinkel of een ‘action-achtige’ winkel, maar van haar heb ik helaas nog niets terug gehoord. Ik had ook gevraagd of ze wat wilde gaan drinken vanavond, maar ik denk dat ik vanavond maar weer op tijd in bed beland met één van mijn nieuwe boeken. Donderdag begint de introductie van mijn school en daar heb ik erg veel zin in. Nieuwe mensen ontmoeten en beginnen met het normale leven. De komende paar dagen zal ik nog op zoek gaan naar het toeristeninformatie centrum in de buurt om te kijken of ze nog leuke wandelplekken hebben in de buurt en misschien kan ik binnenkort ook wel opzoek naar de IKEA die hier ergens moet zijn. Kan ik gelijk het openbaar vervoer trotseren en uitvogelen hoe dat allemaal in elkaar zit.

Voor nu hebben jullie in ieder geval wat foto’s van mijn appartement en de omgeving. Dan weten jullie ook een klein beetje waar ik me nu bevind.

Tot snel,

Cill

  • 22 Augustus 2015 - 18:08

    Jennifer :

    Super leuk lijkt me!
    Ben benieuwd naar al je belevenissen. En nieuwe mensen leer je snel genoeg kennen!
    Xx

  • 22 Augustus 2015 - 18:57

    Mama:

    Hey Cil, gaaf verhaal. Ben benieuwd naar al je nieuwe belevenissen.

    Xxx Mama

  • 22 Augustus 2015 - 20:02

    Ien:

    je hebt in korte tijd al aardig wat meegemaakt,Priscilla!

    Hoop,dat je leuke mensen ontmoet!

    Veel succes, en hou ons op de hoogte,he?

    Kan je trouwens je adres ff aan ons geven in een pb tje?

    Dikke kus

  • 23 Augustus 2015 - 10:00

    Lieselotte :

    Leuk Cill ben benieuwd naar je volgende verslag xxxx

  • 25 Augustus 2015 - 10:50

    Dries:

    hoi Cill

    Super reis verslach, ik zie het voor me, leuk geschreven het zal weer even wennen zijn, maar dat komt wel weer, het appartement ziet wel goed uit zo op de foto,s te zien
    veel succes met alles Cill, en we horen weer van je.

    Liefs Oma en Oma

Tags: eerste dag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Voor mijn studie woon ik vijf maanden in het zonnige Valencia, Spanje. Hier zal ik mijn indrukken en belevenissen beschrijven!

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1408
Totaal aantal bezoekers 6047

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 31 December 2015

Espoo

27 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Valencia

06 April 2015 - 14 April 2015

Marokko

Landen bezocht: